Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vak vagy?

Politikai korrektség jegyében nyilván nem viccel az ember a gyengébben látó emberekkel. A szemüveget, meg a páramentesítő termékeket azonban valahogy el kell adni...

Aki nem lát jól, az legfeljebb kínjában nevet kellemetlen szituációkon, amikor nem ismer meg valakit, vagy éppen saját barátnőnek hitt, ám idegen lány valamely intimebb testrészét fogja meg. A helyzetek fokozhatók, ime egy csokot az abszurdabb kreatívok alkotásaiból.

0 Tovább

A muzsika hangjai

Ahogy azt már korábbana cicás reklámok kapcsán is kifejtettem, a gyerek, a kutya és a szexi nő  szentháromság a tutiság. Időnként azonban az ügyfél ettől szeretne eltérni. Nehezíti a dolgot, ha van valami mutatós eszköz (mondjuk egy ismert reklámarc) is a "kezében". A fejfájás akkor kezdődik, ha mondjuk egy agysebésznek nem mondható sportolót kell a kamera elé állítani, és beszélő fejes reklám helyett kreatív megoldást szeretnének. Nem kell kétségbeesni, hiszen ekkor még mindig lehet a sztárunkból zenebohóc, csak jól kell kitalálni a dolog. Jöjjön három kampány, ahol egészen jól oldotta meg az ügynökség a házifeladatot.

Szerda este mutatták be az amerikai tévék azt a szpotot, amely a karácsony jegyében született, és öt szupersztárt is felvonultat. Dwyane Wade, Carmelo Anthony, Dwight Howard, Russell Westbrook és Joe Johnson már-már a Von Trapp családot idézve (csak hogy a címünkhöz igazodjunk) pattogtat el egy karácsonyi dallamot. Nem tudom hányszor vehették újra a jelenetet, de érdemes a srácok fejét nézni, mennyire koncentrálnak. :)

A kosárlabdázóknál szerintem sokkal jobb a Beckham-féle reklámfilm. A Samsung Galaxy Note telefonnak készült hirdetésben maga a termék nem nyomja agyon a filmet, a dallam sokkal jobban ül, és Beckham lazán rugdossa bokából, mintha élvezné az egészet.

A kedvencem azonban az Audi 4-5 évvel ezelőtti megoldása a zenélés kapcsán. Igaz ők nem ismert arcokat, csupán egy S3-ast dobtak be. De az autó nagyon szépen eljátsza Mozart Török indulóját.

0 Tovább

George Clooney: az ember, aki mindent elad

Kevés olyan színész van, aki ennyi termék reklámarca tud lenni, ráadásul többé-kevésbé hitelesen. Persze vannak sokadrangú színészek, akik (részben) reklámfilmekből élnek, de most természetesen azokról a befutott sztárokról van szó, akik egy-egy márka arcai, esetleg nagykövetei lesznek. Vannak ilyenek, ám hogy valaki viszonylag rövid időn belül féltucat brand vezető arca legyen, azt gondolom unikális. Én legalábbis George Clooney mellett nem tudok másról, aki ennyi nagy brand szpotjában feltűnt volna.
A sztár kapcsán persze gyakran elmondják, hogy arra azért figyel (illetve inkább az őt alkalmazó vállalatok figyelnek), hogy egy adott piacon lehetőleg minél kevesebb terméket képviseljen. Ennek ellenére volt olyan időszak, amikor a Nespresso mellett a Martini reklámjaiban is feltűnt, mint a márkák globális arca.

Kisebb brandeknek már régóta arca, de a legnagyobb világmárkák közül (talán) a svájci élelmiszeripari óriás a Nestlé volt, mely össekötötte magát a sztárral, és alkalmazta a Nespresso reklámokban. A kapcsolat 2006-ban kezdődött, és azóta is gyümölcsöző, hiszen a legújabb szpot néhány napja jelent meg.



A Nestlé-Clooney "házasság" egyik üde színfoltja volt 2009, amikor a hirdetésekben feltűnt egy a sármos színészt jól ellenpontozó kollégája, John Malkovich, akivel kedélyesen elkávézgatott a mennyországban. A szpotok egyikét ráadásul egy világhírű rendező, Robert Rodriguez alkotta.



Jóval kevésbé ismert, hogy a kávéreklámokban egy másik világsztár, Nicol Kidman is volt a partnere.



DnB Nor Bank
A színész tavaly tűnt fel először a norvég kereskedelmi bank hirdetéseiben, ráadásul gyorsan meg is nősült az egyik reklámfilmben. Idén pedig a nászúton keresett, illetve inkább talált kincseket.



Martini
Szintén hosszú múltra tekint vissza az italmárkával a kapcsolat. 2007-re datálódik Clooney és a Martini első közös reklámszpotja. A reklámokban előbb a gyönyörű színésznővel Shannyn Sossamon-nal szerepelt különböző vicces szituációkban, majd a No Martini, no party témára felfűzött szpotok következtek.



Emidio Tucci
Egy spanyol divatmárkának, az Emidio Tucci már 2002-ben szerepelt a reklámjában, amikor még sokkal kevesebb ősz hajszál ékesített Clooney-t.



Mercedes
Kevésbé ismert, hogy a Mercedesnek is volt az utóbbi években reklámarca, igaz mindezt a kínai piacon vállalata, ahol egy ázsiai szépséggel romantikázik. A film pedig legfeljebb a videómegosztókon jutott el a rajongókhoz.



Fiat
A 2000-es évek közepén a Fiat autókat is népszerűsítette. A szokásos szép nő-Clooney felállásban készült filmekben azért a női vásárlók figyelmét felhívták, hogy a színész nem szériatartozék, vagyis "George not included".



Toyota
Hogy a japánok se maradjanak ki, a jóképű amerikai a Toyota egyik kampányában is feltűnt, a 2000-es évek első felében. Igaz ezek a hirdetések a japán piacon futottak, így talán még a Mercedes reklámoknál is unikálisabbak.



Budweiser
Hogy, egy emblematikus amerikai brand is legyen a sorban, arról a legnagyobb sörgyár marketingesei gondoskodtak. A reklámok különlegessége, hogy itt nem az arcát, csupán a hangját adta a színész.

Lancelot
A Lancelot egy whisky márka volt, melynek dél-koreai reklámjaiban szerepelt a 2000-es évek elején.

Omega
A svájci cégek szerethetik Clooney-t vonhatjuk le a tanúságot, hiszen az egyik világhírű óragyártó, az Omega is alkalmazta az elmúlt években reklámarcként.

Obama
Az amerikai elnök kampányában szintén részt vállalat, és az arcát adta a politikus újraválasztásához is.

3 Tovább

Miú-mi-újság, itt a cicuskád

A gyerek, a kutya és a szexi nő állítólag mindent elad. Az első két marketinges kellék nyilvánvalóan az érzelmekre játszik, minél nagyobb a cukiságfaktor annál jobban szokták szeretni a hirdetést a fogyasztók. De ha a cukiság a lényeg, akkor a cicák miért ne játszhatnának, teheti fel joggal minden kreatív és (tévé)néző. A válasz minden bizonnyal az lehet, hogy egy macskát még egy gyereknél is nehezebb kamera előtt instruálni.

(Off Mielőtt bárki trollkodna, javaslom próbáljon felöltöztetni és útnak indulni három gyerekkel. Jó macskával nem próbáltam még ilyet, de annyira nem lehet bonyolult :))

Ám a mai informatika uralta világunkban a számítógépes grafikának köszönhetően nincs már szükség hús-vér macskaszínészekre, így a Funnyads blog előrejelzése szerint a macskás cuki reklámok számának növekedésére lehet számítani.

Jöjjön az elmúlt hét terméséből két ilyen cicás aktivitás. Az első egy svéd biztosító szpotja, ami nagyon jópofa, bár én nem teljesen látom a relevanciát a termék és a hirdetés között, ettől még brandet építeni akár még jó is lehet a reklám.

A Folksam svéd biztosító filmje ejtőernyős macskával

A másik újdonság nem egy klasszikus (ATL anyag) tévé reklám, hanem egy tejnépszerűsítő játékot bemutató kisfilm. A mobilos alkalmazás során kövér és éhenkórász macskák próbálják megszerezni az élet, erő, egészség hármasát képviselő italt.

Egy kanadai szövetkezet, a Prairie Milk mobilos játékkal népszerűsíti a tejfogyasztást

0 Tovább

Kincsvadászok

Valószínű csak véletlen, de az elmúlt fél év (sok száz darabos) reklámfilm-termésében akadnak kosztümös alakítások is. Persze az is lehet, hogy a Karib-tenger kalózainak jelmezeit olcsón meg lehetett venni (talán még szinopszist is adtak hozzá), aztán ha már a kellékek megvoltak, akkor a kreatívok már sarokba voltak szorítva :)

Ebből a típusból a személyes kedvencem egy George Clooney fémjelezte szpot, a színész lassan több reklámszerepet jegyez, mint filmalakítást. Ezúttal a norvég DNB Bank filmjében látható. (Apropó Clooney. Ő azért önmagában megér egy misét, igyekszem összehozni hamarosan egy postot.)

A másik egy, a héten debütált Land Rover reklám, ahol szintén a tengeri kincskeresés körül zajlik a szpot.

0 Tovább

funnyads

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek