Merész volt az Adidas marketingese, amikor leforgatták Snoop Dogg/Lion (kinek hogy tetszik) közreműködésével karácsonyi gerilla kampányuk filmjét. A joinot szívogató rapper komoly anyaggal készült az ünnepekre, mert színes víziói lettek. Ahol persze minő véletlen, megjelent egy csomó arc, akiket az Adidas szponzorál. Igaz, a sztárparádé virtuális, mivel a 4 perces videó nagyobbik része animáció.
Van egy-két márka, amelynek lételeme a provokáció, a német sportszergyártó eddig nem igazán tartozott közéjük, mostani kampányuk azonban nagyom bevállalós lett.
A leghúzósabb karácsonyi kampány (+18)
Ha nincs Clooney legalább legyen szép
Geoerge Clooney kapcsán volt egy rekordhosszú post, így most vele nem foglalkoznánk. Bemutatnék viszont két új kampányt, amelyek a színész által is erősen promótált termékskálából vannak. Közös jellemzőjük, hogy a készítők igyekeztek erős képi világgal megfogni a fogyasztókat, és ezzel erősíteni a brandeket. Következzék a Lavazza kávé és a Special T. tea szpotja.
Nem hibázhatsz, ha Vinnie Jones tanítja az elsősegélyt
Tankönyvi séma, hogy az a jó reklám, ha felfigyelnek rá az emberek. Az elsősegély-nyújtás kapcsán ezen logika szerint a megdöbbentő képekkel, erős vizuális elemekkel dolgozó kampányt kérne sok brief. Szerencsére a britek – a megrendelő British Heart Foundation –és a kampányt jegyző Grey London elég tökös volt, hogy inkább a tréfás meghökkentés felé vitte el a történetet. A szívbetegségekre, illetve az elsősegély fontosságára figyelmeztető kampány arca a focipályákon, majd a filmszerepeiben is többnyire brutális alakot öltő Vinnie Jones lett.
Magyar lakótelepen bólogat a Coke Mikulása
A Coca-Cola spanyol ügynöksége által készített karácsonyi kamány első kockái is ismerős tájat sugaltak, pedig ilyen lakótelep tényleg bárhol lehet a világon. De azért a Madách tér meggyőzött, hogy Budapesten bólogatott az a Mikulás.
Volt már ennél erősebb darabja is az Open Happiness kampánynak, de ez tényleg vidám, és nem olyan filozófikus, mint a 100 éves spanyol nagypapa története.
Karácsonyi készülődés – 1.
A 2008-as válság után nálunk szerencsésebb országokban is nagyon rágyúrtak a kereskedők a karácsonyra, mint viszonylag biztos bevételt jelentő időszakra. Nyugat-Európában és az USA-ban a karácsonyi – időnként eszetlen - pénzköltést igyekeztek időben kitolni, ami természetesen nem januári akciókat, hanem már november elejétől kezdődő vásárlást jelentett. Ez idén sem volt másképp, hetek óta futnak azok a kampányok, amelyek már a karácsonyi vásárlásra bíztatják a tévénézőket.
Az eddigi termést feldolgozva jöjjön a Funnyads szubjektív TOP 5-ös listája:
5; Asda
Számos támadás érte a Asda láncot, hogy a Behind every great christmas, there’s mum szlogennel futó szpotjuk (gender szempontból) szexista. Ám, ha eltekintünk attól, hogy a fenyőfa befaragása a talpakba is nagy szívás, azért valószínűleg megállja a helyét a dolog.
4; IKEA
Az Asda reklámban már látott recept, vagyis a tuti karácsonyt anya készíti elő az IKEA reklámban is visszaköszön. A 4. helyre azért tettük, mert kicsit szellemesebben adták elő a dolgot, mint a brit áruházlánc.
3; NBA
Az öt kosárfenomén labdapattogtató karácsonyi dala nálunk a bronzéremre volt elég.
2; Barclaycard
Kicsit arra a gyerekkori diafilmre emlékeztet, mint amikor a játékok egyszer csak megszöktek Boritól, meg valahol hátul az ember agyában talán némi Toystory feeling is van. Mindenesetre tisztességesen megcsinálták a játékok között randalírozó apukát, meg a majom barátot.
1,Ebay
Az Ebay megjelent egy jó kis gerilla akcióval, amit vírusmarketinggel is igyekeznek tolni. Ezekben a helyszínin akciókban amúgy időnként elég vicces az emberek reakciója. Itt is érdemes figyelni, hogy először nem értik a dolgot, aztán veszik a lapot.
Emellett az online kereskedelmi platform kijött egy vicces karácsonyi szpottal is, amely nálunk szintén ül.
Utolsó kommentek