Kevés olyan színész van, aki ennyi termék reklámarca tud lenni, ráadásul többé-kevésbé hitelesen. Persze vannak sokadrangú színészek, akik (részben) reklámfilmekből élnek, de most természetesen azokról a befutott sztárokról van szó, akik egy-egy márka arcai, esetleg nagykövetei lesznek. Vannak ilyenek, ám hogy valaki viszonylag rövid időn belül féltucat brand vezető arca legyen, azt gondolom unikális. Én legalábbis George Clooney mellett nem tudok másról, aki ennyi nagy brand szpotjában feltűnt volna.
A sztár kapcsán persze gyakran elmondják, hogy arra azért figyel (illetve inkább az őt alkalmazó vállalatok figyelnek), hogy egy adott piacon lehetőleg minél kevesebb terméket képviseljen. Ennek ellenére volt olyan időszak, amikor a Nespresso mellett a Martini reklámjaiban is feltűnt, mint a márkák globális arca.

Kisebb brandeknek már régóta arca, de a legnagyobb világmárkák közül (talán) a svájci élelmiszeripari óriás a Nestlé volt, mely össekötötte magát a sztárral, és alkalmazta a Nespresso reklámokban. A kapcsolat 2006-ban kezdődött, és azóta is gyümölcsöző, hiszen a legújabb szpot néhány napja jelent meg.



A Nestlé-Clooney "házasság" egyik üde színfoltja volt 2009, amikor a hirdetésekben feltűnt egy a sármos színészt jól ellenpontozó kollégája, John Malkovich, akivel kedélyesen elkávézgatott a mennyországban. A szpotok egyikét ráadásul egy világhírű rendező, Robert Rodriguez alkotta.



Jóval kevésbé ismert, hogy a kávéreklámokban egy másik világsztár, Nicol Kidman is volt a partnere.



DnB Nor Bank
A színész tavaly tűnt fel először a norvég kereskedelmi bank hirdetéseiben, ráadásul gyorsan meg is nősült az egyik reklámfilmben. Idén pedig a nászúton keresett, illetve inkább talált kincseket.



Martini
Szintén hosszú múltra tekint vissza az italmárkával a kapcsolat. 2007-re datálódik Clooney és a Martini első közös reklámszpotja. A reklámokban előbb a gyönyörű színésznővel Shannyn Sossamon-nal szerepelt különböző vicces szituációkban, majd a No Martini, no party témára felfűzött szpotok következtek.



Emidio Tucci
Egy spanyol divatmárkának, az Emidio Tucci már 2002-ben szerepelt a reklámjában, amikor még sokkal kevesebb ősz hajszál ékesített Clooney-t.



Mercedes
Kevésbé ismert, hogy a Mercedesnek is volt az utóbbi években reklámarca, igaz mindezt a kínai piacon vállalata, ahol egy ázsiai szépséggel romantikázik. A film pedig legfeljebb a videómegosztókon jutott el a rajongókhoz.



Fiat
A 2000-es évek közepén a Fiat autókat is népszerűsítette. A szokásos szép nő-Clooney felállásban készült filmekben azért a női vásárlók figyelmét felhívták, hogy a színész nem szériatartozék, vagyis "George not included".



Toyota
Hogy a japánok se maradjanak ki, a jóképű amerikai a Toyota egyik kampányában is feltűnt, a 2000-es évek első felében. Igaz ezek a hirdetések a japán piacon futottak, így talán még a Mercedes reklámoknál is unikálisabbak.



Budweiser
Hogy, egy emblematikus amerikai brand is legyen a sorban, arról a legnagyobb sörgyár marketingesei gondoskodtak. A reklámok különlegessége, hogy itt nem az arcát, csupán a hangját adta a színész.

Lancelot
A Lancelot egy whisky márka volt, melynek dél-koreai reklámjaiban szerepelt a 2000-es évek elején.

Omega
A svájci cégek szerethetik Clooney-t vonhatjuk le a tanúságot, hiszen az egyik világhírű óragyártó, az Omega is alkalmazta az elmúlt években reklámarcként.

Obama
Az amerikai elnök kampányában szintén részt vállalat, és az arcát adta a politikus újraválasztásához is.