Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A leghúzósabb karácsonyi kampány 3

A dobogó harmadik fokára fért fel, a BMW svájci karácsonyi szpotja. A reklám kapcsán a szituáció persze ismert, beültetünk embereket egy száguldó autóba, és vesszük, hogy halálsápadtan sikoltoznak. Az autógyár ügynöksége azonban egy kis csavarral megtoldotta a történetet.

Azért, hogy ne ájuljunk el teljeseb a BMW-től, készült más kampány is náluk, ami szép-szép, de nekem nagyon nem jön be. Amerikában a karácsony azért komoly dolog, összeölelkező családtagok, kisgyerekek meg kutyák dukálnak az ünnepi kampányba. És lőn, a  Kirshenbaum Bond Senecal + Partners New York készített egy ilyen filmet a bajoroknak.

Korábban:

A leghúzósabb karácsonyi kampány 2
A leghúzósabb karácsonyi kampány

0 Tovább

Ha nincs Clooney legalább legyen szép

Geoerge Clooney kapcsán volt egy rekordhosszú post, így most vele nem foglalkoznánk. Bemutatnék viszont két új kampányt, amelyek a színész által is erősen promótált termékskálából vannak. Közös jellemzőjük, hogy a készítők igyekeztek erős képi világgal megfogni a fogyasztókat, és ezzel erősíteni a brandeket. Következzék a Lavazza kávé és a Special T. tea szpotja.

0 Tovább

Nem hibázhatsz, ha Vinnie Jones tanítja az elsősegélyt

Tankönyvi séma, hogy az a jó reklám, ha felfigyelnek rá az emberek. Az elsősegély-nyújtás kapcsán ezen logika szerint a megdöbbentő képekkel, erős vizuális elemekkel dolgozó kampányt kérne sok brief. Szerencsére a britek – a megrendelő British Heart Foundation –és a kampányt jegyző Grey London elég tökös volt, hogy inkább a tréfás meghökkentés felé vitte el a történetet. A szívbetegségekre, illetve az elsősegély fontosságára figyelmeztető kampány arca a focipályákon, majd a filmszerepeiben is többnyire brutális alakot öltő Vinnie Jones lett.

0 Tovább

Karácsonyi készülődés – 1.

A 2008-as válság után nálunk szerencsésebb országokban is nagyon rágyúrtak a kereskedők a karácsonyra, mint viszonylag biztos bevételt jelentő időszakra. Nyugat-Európában és az USA-ban a karácsonyi – időnként eszetlen - pénzköltést igyekeztek időben kitolni, ami természetesen nem januári akciókat, hanem már november elejétől kezdődő vásárlást jelentett. Ez idén sem volt másképp, hetek óta futnak azok a kampányok, amelyek már a karácsonyi vásárlásra bíztatják a tévénézőket.

Az eddigi termést feldolgozva jöjjön a Funnyads szubjektív TOP 5-ös listája:

5; Asda

Számos támadás érte a Asda láncot, hogy a Behind every great christmas, there’s mum szlogennel futó szpotjuk (gender szempontból) szexista. Ám, ha eltekintünk attól, hogy a fenyőfa befaragása a talpakba is nagy szívás, azért valószínűleg megállja a helyét a dolog.

4; IKEA

Az Asda reklámban már látott recept, vagyis a tuti karácsonyt anya készíti elő az IKEA reklámban is visszaköszön. A 4. helyre azért tettük, mert kicsit szellemesebben adták elő a dolgot, mint a brit áruházlánc.

3; NBA

Az öt kosárfenomén labdapattogtató karácsonyi dala nálunk a bronzéremre volt elég.

 

2; Barclaycard

Kicsit arra a gyerekkori diafilmre emlékeztet, mint amikor a játékok egyszer csak megszöktek Boritól, meg valahol hátul az ember agyában talán némi Toystory feeling is van. Mindenesetre tisztességesen megcsinálták a játékok között randalírozó apukát, meg a majom barátot.

 

1,Ebay

Az Ebay megjelent egy jó kis gerilla akcióval, amit vírusmarketinggel is igyekeznek tolni. Ezekben a helyszínin akciókban amúgy időnként elég vicces az emberek reakciója. Itt is érdemes figyelni, hogy először nem értik a dolgot, aztán veszik a lapot.

Emellett az online kereskedelmi platform kijött egy vicces karácsonyi szpottal is, amely nálunk szintén ül.

0 Tovább

A muzsika hangjai

Ahogy azt már korábbana cicás reklámok kapcsán is kifejtettem, a gyerek, a kutya és a szexi nő  szentháromság a tutiság. Időnként azonban az ügyfél ettől szeretne eltérni. Nehezíti a dolgot, ha van valami mutatós eszköz (mondjuk egy ismert reklámarc) is a "kezében". A fejfájás akkor kezdődik, ha mondjuk egy agysebésznek nem mondható sportolót kell a kamera elé állítani, és beszélő fejes reklám helyett kreatív megoldást szeretnének. Nem kell kétségbeesni, hiszen ekkor még mindig lehet a sztárunkból zenebohóc, csak jól kell kitalálni a dolog. Jöjjön három kampány, ahol egészen jól oldotta meg az ügynökség a házifeladatot.

Szerda este mutatták be az amerikai tévék azt a szpotot, amely a karácsony jegyében született, és öt szupersztárt is felvonultat. Dwyane Wade, Carmelo Anthony, Dwight Howard, Russell Westbrook és Joe Johnson már-már a Von Trapp családot idézve (csak hogy a címünkhöz igazodjunk) pattogtat el egy karácsonyi dallamot. Nem tudom hányszor vehették újra a jelenetet, de érdemes a srácok fejét nézni, mennyire koncentrálnak. :)

A kosárlabdázóknál szerintem sokkal jobb a Beckham-féle reklámfilm. A Samsung Galaxy Note telefonnak készült hirdetésben maga a termék nem nyomja agyon a filmet, a dallam sokkal jobban ül, és Beckham lazán rugdossa bokából, mintha élvezné az egészet.

A kedvencem azonban az Audi 4-5 évvel ezelőtti megoldása a zenélés kapcsán. Igaz ők nem ismert arcokat, csupán egy S3-ast dobtak be. De az autó nagyon szépen eljátsza Mozart Török indulóját.

0 Tovább
«
12

funnyads

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek