A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A dobogó harmadik fokára fért fel, a BMW svájci karácsonyi szpotja. A reklám kapcsán a szituáció persze ismert, beültetünk embereket egy száguldó autóba, és vesszük, hogy halálsápadtan sikoltoznak. Az autógyár ügynöksége azonban egy kis csavarral megtoldotta a történetet.
Azért, hogy ne ájuljunk el teljeseb a BMW-től, készült más kampány is náluk, ami szép-szép, de nekem nagyon nem jön be. Amerikában a karácsony azért komoly dolog, összeölelkező családtagok, kisgyerekek meg kutyák dukálnak az ünnepi kampányba. És lőn, a Kirshenbaum Bond Senecal + Partners New York készített egy ilyen filmet a bajoroknak.
Snoopot überelni nem lehet, de a Doritos is odatette magát, és csinált karácsonyra egy 2,5 perces filmet. Mondjuk kíváncsi lennék egy magyar verzióra, amikor Bódi Gusztiék szórják magukra a ropit és énekelnek valami jó kis nótát egy fiúcsapattól. Nos amerikai verzióban nagyjából ezt csinálta meg a legnagyobb chipsgyártó.
(Ha a 90-es évek elején még nem hallagattál másolt cd-ket, vagy kazettás magnót, és nem néztél MTV-t esetleg német Viva TV-t, akkor számodra korántsem lesz olyan vicces a történet. Talán kicsit segít, ha megnézed ezt a klippet)
Merész volt az Adidas marketingese, amikor leforgatták Snoop Dogg/Lion (kinek hogy tetszik) közreműködésével karácsonyi gerilla kampányuk filmjét. A joinot szívogató rapper komoly anyaggal készült az ünnepekre, mert színes víziói lettek. Ahol persze minő véletlen, megjelent egy csomó arc, akiket az Adidas szponzorál. Igaz, a sztárparádé virtuális, mivel a 4 perces videó nagyobbik része animáció. Van egy-két márka, amelynek lételeme a provokáció, a német sportszergyártó eddig nem igazán tartozott közéjük, mostani kampányuk azonban nagyom bevállalós lett.
A Coca-Cola spanyol ügynöksége által készített karácsonyi kamány első kockái is ismerős tájat sugaltak, pedig ilyen lakótelep tényleg bárhol lehet a világon. De azért a Madách tér meggyőzött, hogy Budapesten bólogatott az a Mikulás.
Volt már ennél erősebb darabja is az Open Happiness kampánynak, de ez tényleg vidám, és nem olyan filozófikus, mint a 100 éves spanyol nagypapa története.
A 2008-as válság után nálunk szerencsésebb országokban is nagyon rágyúrtak a kereskedők a karácsonyra, mint viszonylag biztos bevételt jelentő időszakra. Nyugat-Európában és az USA-ban a karácsonyi – időnként eszetlen - pénzköltést igyekeztek időben kitolni, ami természetesen nem januári akciókat, hanem már november elejétől kezdődő vásárlást jelentett. Ez idén sem volt másképp, hetek óta futnak azok a kampányok, amelyek már a karácsonyi vásárlásra bíztatják a tévénézőket.
Az eddigi termést feldolgozva jöjjön a Funnyads szubjektív TOP 5-ös listája:
5; Asda
Számos támadás érte a Asda láncot, hogy a Behind every great christmas, there’s mum szlogennel futó szpotjuk (gender szempontból) szexista. Ám, ha eltekintünk attól, hogy a fenyőfa befaragása a talpakba is nagy szívás, azért valószínűleg megállja a helyét a dolog.
4; IKEA
Az Asda reklámban már látott recept, vagyis a tuti karácsonyt anya készíti elő az IKEA reklámban is visszaköszön. A 4. helyre azért tettük, mert kicsit szellemesebben adták elő a dolgot, mint a brit áruházlánc.
3; NBA
Az öt kosárfenomén labdapattogtató karácsonyi dala nálunk a bronzéremre volt elég.
2; Barclaycard
Kicsit arra a gyerekkori diafilmre emlékeztet, mint amikor a játékok egyszer csak megszöktek Boritól, meg valahol hátul az ember agyában talán némi Toystory feeling is van. Mindenesetre tisztességesen megcsinálták a játékok között randalírozó apukát, meg a majom barátot.
1,Ebay
Az Ebay megjelent egy jó kis gerilla akcióval, amit vírusmarketinggel is igyekeznek tolni. Ezekben a helyszínin akciókban amúgy időnként elég vicces az emberek reakciója. Itt is érdemes figyelni, hogy először nem értik a dolgot, aztán veszik a lapot.
Emellett az online kereskedelmi platform kijött egy vicces karácsonyi szpottal is, amely nálunk szintén ül.
Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.
Utolsó kommentek